Metadata

On this page you will find main metadata related with the indicator you have selected.
Other metadata is also available, on the Metada System website, through next button Metadata System

 

 Sales distribution of own-brand products (%) on large-sized commercial units with own-brand trade
Characteristic Description
Name Sales distribution of own-brand products (%) on large-sized commercial units with own-brand trade by Economic sector and Size class of sales area; Annual
Regularity Annual
Source Statistics Portugal, Shopping establishments survey - relevant size units
First available period 2011
Last available period 2021
Dimensions
  • Data reference period
  • Geographic localization
  • Economic sector
  • Size class of sales area
Concepts
  • ECONOMIC ACTIVITY:  Combination of resources such as labour, raw materials, equipment, etc., are joined, leading to the creation of specific goods or services. Regardless of the factors of production integrating the good or service produced, all activities generically imply an input of products (goods or services), a production process and an output of products (goods or services).
  • UNIDADE COMERCIAL DE DIMENSÃO RELEVANTE ( UCDR ):  Estabelecimento, considerado individualmente ou no quadro de um conjunto pertencente a uma mesma empresa ou grupo, em que se exerce a atividade comercial e relativamente ao qual se verificam uma das seguintes condições:
    a) Sendo de comércio a retalho alimentar ou misto, disponha de uma área de venda contínua, de comércio a retalho alimentar, igual ou superior a 2000 m2.
    b) Sendo de comércio a retalho não alimentar, disponha de uma área de venda contínua igual ou superior a 4000 m2.
    c) Sendo de comércio por grosso, disponha de uma área de venda contínua igual ou superior a 5000 m2.
    d) Sendo de comércio a retalho alimentar ou misto, pertencentes a empresa ou grupo que detenha, a nível nacional, uma área de venda acumulada, de comércio a retalho alimentar, igual ou superior a 15000 m2.
    e) Sendo de comércio a retalho não alimentar, pertencentes a empresas ou grupo que detenha, a nível nacional, uma área de venda acumulada igual ou superior a 25000 m2.
    f ) Sendo de comércio por grosso, pertencentes a empresas ou grupo que detenha, a nível nacional, uma área de venda acumulada igual ou superior a 30000 m2.
  • REFERENCE PERIOD:  The length of time for which data are collected, e.g. a specific day, month or year.
  • SALES:  Records the value of disposals of goods (goods purchased for resale; finished and semi-finished products; or sub-products, wastage and scrap) resulting from the enterprise's current business.
  • EXHIBITION AND SALE AREA:  Toda a área destinada a venda onde os compradores têm acesso ou os produtos se encontram expostos. Não inclui as áreas ocupadas pelo armazenamento, pelos escritórios, serviços administrativos e ainda outros espaços não ligados directamente a exposição e venda.
Formule (Sales of own-brand product/ Large-size commercial units whit own-brand trade sales)*100
Measure unit (symbol) Percentage (%)
Power of 10  0
Observations
Last update date 05/12/2022


information presented in 7/2/2023