Metadata

On this page you will find main metadata related with the indicator you have selected.
Other metadata is also available, on the Metada System website, through next button Metadata System

 

 Average sales by m² of sales area (€) in large-sized commercial units
Characteristic Description
Name Average sales by m² of sales area (€) in large-sized commercial units by Geographic localization (NUTS - 2013) and Economic sector; Annual
Regularity Annual
Source Statistics Portugal, Shopping establishments survey - relevant size units
First available period 2011
Last available period 2021
Dimensions
  • Data reference period
  • Geographic localization (NUTS - 2013)
  • Economic sector
Concepts
  • SALES:  Records the value of disposals of goods (goods purchased for resale; finished and semi-finished products; or sub-products, wastage and scrap) resulting from the enterprise's current business.
  • REFERENCE PERIOD:  The length of time for which data are collected, e.g. a specific day, month or year.
  • UNIDADE COMERCIAL DE DIMENSÃO RELEVANTE ( UCDR ):  Estabelecimento, considerado individualmente ou no quadro de um conjunto pertencente a uma mesma empresa ou grupo, em que se exerce a atividade comercial e relativamente ao qual se verificam uma das seguintes condições:
    a) Sendo de comércio a retalho alimentar ou misto, disponha de uma área de venda contínua, de comércio a retalho alimentar, igual ou superior a 2000 m2.
    b) Sendo de comércio a retalho não alimentar, disponha de uma área de venda contínua igual ou superior a 4000 m2.
    c) Sendo de comércio por grosso, disponha de uma área de venda contínua igual ou superior a 5000 m2.
    d) Sendo de comércio a retalho alimentar ou misto, pertencentes a empresa ou grupo que detenha, a nível nacional, uma área de venda acumulada, de comércio a retalho alimentar, igual ou superior a 15000 m2.
    e) Sendo de comércio a retalho não alimentar, pertencentes a empresas ou grupo que detenha, a nível nacional, uma área de venda acumulada igual ou superior a 25000 m2.
    f ) Sendo de comércio por grosso, pertencentes a empresas ou grupo que detenha, a nível nacional, uma área de venda acumulada igual ou superior a 30000 m2.
  • ECONOMIC ACTIVITY:  Combination of resources such as labour, raw materials, equipment, etc., are joined, leading to the creation of specific goods or services. Regardless of the factors of production integrating the good or service produced, all activities generically imply an input of products (goods or services), a production process and an output of products (goods or services).
Formule Sales/ Sales area (m²)
Measure unit (symbol) Euro (€)
Power of 10  0
Observations
Last update date 05/12/2022


information presented in 6/2/2023